OPEL ASTRA III H (2004 – )
Parametry:
Filtr panelowy z bibułą celulozową
Panelowe filtry z bibułą celulozową powietrza są montowane w większości produkowanych obecnie modeli samochodów osobowych i dostawczych. Technologia produkcji tych filtrów jest skomplikowana z uwagi na konieczność stosowania w wielu przypadkach elementów zwiększających sztywność plis filtra
Parametry:
Filtry kabinowe posiadają przegrodę filtracyjną, wykonaną z włókniny w pełni syntetycznej. Zdolność filtrowania cząstek o rozmiarach zaledwie kilku mikrometrów uzyskiwana jest dzięki wykorzystaniu zjawiska przyciągania zanieczyszczeń przez naładowane elektrostatycznie włókna. Włókna syntetyczne są mało higroskopijne, dlatego filtry kabinowe nie deformują się pod wpływem wody.
Parametry:
Wkłady filtra oleju
Montowane są w szczelnych obudowach zintegrowanych z silnikiem. Obudowy mają zazwyczaj wszystkie zawory potrzebne do prawidłowej pracy filtra w systemie olejowym silnika oraz elementy pozycjonujące wkład filtracyjny, gwarantujące jego uszczelnienie w obudowie. Nowoczesne wkłady filtrów oleju są produkowane bez udziału części metalowych. Denka jak i rdzenie tego typu filtrów są wykonane z nowoczesnych tworzyw sztucznych. Brak metalowych komponentów pozwala na łatwiejszą utylizację filtra.
Parametry:
Wkład filtra paliwa
Stosowane są głównie w silnikach wysokoprężnych jako wymienny element montowany w obudowie zintegrowanej z silnikiem. Nowoczesne wkłady filtrów paliwa są produkowane bez udziału części metalowych. Denka i rdzenie tego typu filtrów są wykonane z odpowiednio dobranych tworzyw sztucznych odpornych na działanie paliwa. Brak metalowych komponentów pozwala na łatwiejszą utylizację filtra.
SAE: 5W-30
API: SM/SL/CF
ACEA: A3/B3; A3/B4
Mercedes-Benz 229.3
BMW Longlife-01
Volkswagen: 502.00/505.00
Renault: RN0710